Jakim sposobem musi wyglądać porządny papier do druku?

Doglądająca o własny wizerunek w oczach klientów firma, bez jakichkolwiek zahamowań powinna prawidłowo rozległą wagę przykładać o połączonych z nim zagadnień. Są to przede wszystkim, zdawałoby się, drobiazgi, które jednak znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas kontrahenci i współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, innymi słowy umyślnie zaprojektowane arkusze, na których drukowane są wszystkie informacje i korespondencja firmowa, a także faktury i inne tego typu dokumenty.

W jaki sposób każdy pewnie się domyśla, koronną cechą godziwego papieru służbowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – musi on być nie tylko specjalistyczny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, niemniej jednak również ładny, miły dla oka i nienarzucający się. Planując papier firmowy należy również pamiętać, aby zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na które będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.

Niezwykle istotna jest także kolorystyka, utrzymana w stonowanej, niedobitnej oczy tonacji – przetestuj papier kolorowy. Egzystujemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku oraz wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, jakie zastępują powoli rozmaitego rodzaju elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, że papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, niemniej jednak z całą pewnością tak nie jest – bezustannie jest on używany i żadna firma, której zależy na tym, żeby jej kontrahenci postrzegali ją jako profesjonalną nie powinna zaniedbywać tego tematu.

Z pewnością niezwykle znaczący jest projekt papieru firmowego, który zezwoli konsumentom natychmiast rozpoznać, iż dany dokument pochodzi właśnie z naszej profesjonalnej firmy – koniecznie powinno znaleźć się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, zwięzłe hasło promocyjne oraz dane kontaktowe. Należy również pamiętać, iż papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, pozwalającej oczom skupić się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste odcienie dopuszczalne są tylko wówczas, kiedy którąś z informacji wypada w pewien sposób podkreślić.